Oferta rozliczania projektów z dotacją UE

Oferta rozliczania projektów z dotacją UE

Otrzymałeś dotację? Miejsce na liście rankingowej to dla każdego przedsiębiorcy doskonała wiadomość. Pozyskanie kilkuset tysięcy, a może nawet kilku milionów, złotych na rozwój firmy wydaje się być rozwiązaniem wszystkich dotychczasowych problemów i dylematów. Czy można już świętować?

Można, oby nie za długo! Otrzymanie dotacji jest bez wątpienia wielką szansą; – aby tej szansy nie zmarnować należy jednak: sprawnie zrealizować projekt, osiągnąć założone wskaźniki i właściwie rozliczyć dotację.

Oferta rozliczania dotacji

W ramach usługi rozliczania dotacji w SEVEN PM możesz oczekiwać:

  • Bieżącego doradztwa w zakresie prowadzenia projektu i osiągania wskaźników. Powiemy Ci, co możesz kupić, jakie wydatki możesz przesunąć, a jakiego ryzyka lepiej nie podejmować
  • Aktywnego monitorowania terminów. Na 2 tygodnie przed zakończeniem etapu dostaniesz przypomnienie o wszystkich płatnościach, które są do zrealizowania oraz listę spraw, niezbędnych do załatwienia w związku z rozliczeniem.
  • Dbania o porządek w dokumentacji związanej z projektem. Każdy dokument związany z dotacją będzie dla Ciebie dostępny w formie skanu w naszym systemie informatycznym.

Poza tym oczywiście zajmiemy się:

  • przygotowywaniem wniosków o płatność zaliczkową, płatności pośrednie i wniosek o płatność końcową zgodnie z aktualnie obowiązującymi wytycznymi oraz harmonogramem rzeczowo-finansowym
  • sprawdzaniem faktur, rachunków, protokołów odbioru, kosztorysów i umów z dostawcami
  • przygotowywaniem wytycznych dla Twojej firmy księgowej (sprawdź też naszą ofertę obsługi księgowej)
  • sporządzaniem wniosków o aneks, związanych m.in. z przesunięciami wydatków w trakcie realizacji projektu
  • przygotowywaniem pism oraz oświadczeń na każdym etapie realizacji projektu i rozliczania wniosków o płatność
  • kontaktem z Regionalną Instytucją Finansującą
  • finalnym sprawdzeniem dokumentów przez kontrolą końcową
  • doradztwem w przypadku zaleceń pokontrolnych

Kontakt z Doradcą SEVEN PM+48 502 210 777
napisz@7pm.pl

Dlaczego warto zlecić rozliczanie dotacji?

Jeden z beneficjentów popularnych dotacji PO IG 8.1 powiedział:

Unia Europejska dofinansowuje 80% mojego projektu, natomiast 20% to mój wkład własny. I wszystko się zgadza, bo dokładnie 80% czasu poświęcam na tworzenie stosu oświadczeń, harmonogramów, aneksów i innej dokumentacji wymaganej przez UE, a 20% mogę przeznaczyć na rozwój biznesu.

Wypowiedź ta jest nieco przejaskrawiona, ale dobrze oddaje istotę rzeczy: środki finansowe pozyskane z dotacji także mają swoją cenę. Tą ceną jest konieczność dostosowania się do wymogów narzuconych przez instytucje krajowe oraz unijne.

Przedsiębiorcy, pełni nadziei, inicjatywy i dobrej wiary rozpoczynają realizację projektu – i chcą zrobić wszystko, aby osiągnąć sukces. Niestety ich zapał jest bardzo prędko gaszony przez urzędników, którzy muszą stosować się do konkretnych wytycznych i procedur.

Powierzając rozliczanie dotacji profesjonalnej firmie, zyskujesz możliwość korzystania z konkretnej wiedzy praktycznej, która pozwoli Ci uniknąć niepotrzebnych pułapek i kłopotów oraz umożliwi wykorzystanie szans wynikających z przyznanego dofinansowania.

Kontakt z Doradcą SEVEN PM+48 502 210 777
napisz@7pm.pl

Jak wygląda współpraca z nami?

Pierwszym krokiem jest rozmowa telefoniczna, podczas omawiamy podstawowe cechy projektu. W następnej kolejności analizujemy harmonogram rzeczowo-finansowy i przesyłamy wycenę usługi (lub pakietu usług, jeżeli w grę wchodzi również prowadzenie księgowości).

W drugim kroku umawiamy się na spotkanie – na żywo lub online – aby przedyskutować projekt i działania, które należy podjąć w najbliższej przyszłości. Nawet jeżeli to nasza firma przygotowywała wniosek o dofinansowanie, to od tego czasu minęło już przynajmniej 4-5 miesięcy. Plany i możliwości przedsiębiorcy mogły się w międzyczasie zmienić, dlatego w trakcie spotkania omawiamy harmonogram rzeczowo-finansowy, weryfikując czy zachodzi potrzeba modyfikacji przebiegu projektu.

Często zdarza się, że niektóre wydatki należy przesunąć na później lub przyspieszyć; równie często optymalizujemy przepływy pieniężne Klientów poprzez wydłużenie lub podzielenie etapów. W wielu przypadkach zachodzi potrzeba wprowadzenia innych zmian (np. obcięcie wydatków na promocję w prasie na rzecz promocji w Internecie). Wszystkie tego typu zmiany omawiamy na spotkaniu, doradzając najkorzystniejsze dla Klienta rozwiązania.

Po spotkaniu podpisujemy umowę dotyczącą rozliczania projektu i rozpoczynamy świadczenie usługi.

W trakcie trwania projektu jesteśmy w stałym kontakcie. Pilnujemy terminów i przypominamy o bieżącym kompletowaniu faktur, tak aby uniknąć spiętrzenia pracy pod koniec etapu. Wysyłamy też przypomnienia o płatnościach, które są zaplanowane w harmonogramie rzeczowo-finansowym.

Współpracując z nami Twoje zadania sprowadzają się do:

  • przesyłania nam wszelkich pism otrzymanych od Regionalnej Instytucji Finansującej
  • przesyłania nam skanów wszystkich dokumentów związanych z projektem (faktury, umowy, rachunki itp.).
  • podpisywania gotowych wniosków o płatność oraz innych przygotowanych przez nas dokumentów (np. wniosków o aneks lub pism informujących o zmianach właścicielskich w spółce).

Kompletujemy dokumentację z przebiegu projektu i przechowujemy jej elektroniczną kopię na wirtualnym dysku, który udostępniamy Tobie i/lub Twoim pracownikom. Pozwala to na dostęp do dokumentów w dowolnym czasie, z dowolnego urządzenia podłączonego do Internetu.

W przypadku, gdy Twój dedykowany Doradca jest na urlopie, wyznaczamy odpowiedzialnego za kontakt zastępcę.

Jeśli chcesz poznać szczegółową ofertę dotyczącą rozliczania dotacji unijnych, skontaktuj się telefonicznie lub mailowo i umów na spotkanie z Doradcą SEVEN PM.

Fachowo i bez zbędnego zawracania głowy ludzie z SEVEN PM pozyskali dla mnie dwie dotacje. Pierwszą rozliczyłem samodzielnie z ich pomocą, drugą już w pełni zleciłem. Zdecydowanie polecam.

Daniel Żuchowski, mJacht.pl, dotacja PO IG 8.2

Kontakt z Doradcą SEVEN PM+48 502 210 777
napisz@7pm.pl